19 novembre, 2017

Rèplica en paper de l’esbós del dissenyador Elio Berhanyer

Des del Museu de vestits de paper  s’està treballant per fer la rèplica en paper de l’esbós del dissenyador internacional Elio Berhanyer, numerat i signat per l’autor, que va ser regalat per tal que formi part de l’inventari d’obres d’art del consistori pel director-editor de la revista Pasarela de Asfalto, Francisco José Pavón, en l’edició passada del concurs de la que en va ser membre del jurat.

10 octubre, 2017

Vestits de paper a Torrelavit

El casal de la gent gran de Torrelavit va exposar en transcurs de la Festa de la Gent Gran dos vestits de paper procedents del Museu de Vestits de Paper.

27 setembre, 2017

Exposició del Museu de Vestits de Paper al centre comercial Cuatro Caminos a A Corunya

El centre comercial Cuatro Caminos a A Coruña acull des del passat 18 de setembre una exposició de 32 vestits procedents del Museu de Vestits de Paper de Mollerussa així com també una dotzena de nines Barbie vestides en paper. La mostra es mantindrà fins el proper dia 14 d’octubre en què està prevista una desfilada d’una vintena de vestits més diferents al ja exposats. Es tracta d’una més de les accions promocionals que es duen a terme des del museu per tal fomentar la participació al concurs i donar a conèixer alhora l’equipament.

23 juny, 2017

Nou curs per aprendre a confeccionar vestits de paper

Una vintena d’usuaris del Casal per a la Gent Gran de Mollerussa van participar dimarts 20 de juny en curset organitzat pel Museu de Vestits de Paper per tal de mostrar diferents tècniques a l’hora de tractar aquest material i poder confeccionar des de peces de vestir a joies o complements.

El curs va anar a càrrec de les modistes col·laboradores habituals en la restauració de les prop d’un centenar de peces que alberga aquest equipament, totes elles premiades en les diferents edicions del Concurs Nacional de Paper, que enguany tindrà lloc el 16 de desembre..

Amb aquesta activitat, que s’emmarca dins de les organitzades com a cloenda del curs del Casal Municipal per a la Gent Gran, es pretén també motivar una major participació en el concurs ja sigui amb la confecció d’un vestit gran o per a una nina Barbie.

1 juny, 2017

Nit dels museus 2017

Dintre el marc de la Festa Major de Mollerussa, el dissabte 20 de maig, es va celebrar la Nit dels museus. Les instal·lacions museístiques de la capital van obrir les seves portes gratuïtament al públic que va correspondre amb una afluència de més 200 persones.

A més a més es va poder gaudir de la presentació de la obra homenatge a Cristóbal Balenciaga de Elio Berhanyer ,editada i cedida al Museu de Vestits de Paper per part  de Francisco José Pavón Chisbert,  editor i director, de  la revista Pasarela de Asfalto.

17 gener, 2017

Inauguració exposició Donacions – 2016

13 gener, 2017

Vestits guanyadors 2016

Aquí podeu veure un recull de fotografies dels vestits guanyadors corresponents al Concurs Nacional de Vestits de Paper 2016 en les diferents categories:

PREMI AGULLA D’OR

PREMI ALS MILLORS COMPLEMENTS

VESTITS MODA ACTUAL

VESTITS DE FANTASIA

VESTITS D’ÈPOCA

18 novembre, 2016

EXPOSICIÓ VESTITS DE JOSEFINA XUFRÉ

Vestit de roba i vestit de paper

Fins el dia 17 de desembre podeu admirar, al Museu de Vestits de Paper, el vestit Chic Glamourous premiat el 2014 per Josefina Xufré i dissenyat per Laia Pon.

A partir del 1980 els vestits de cóctel  van marcar dintre de la moda un  gran centre d’atenció , jugant un paper en l’equilibri de la roba deportiva més casual i la de la nit més elegant.  Avui en dia el vestit de cóctel es segueix basant en la textura que està confeccionat i el seu estil com a factor més destacat.

Les dos peces exposades són  una clara mostra dels anomenats  vestits de còctel,  on la sofisticació i el glamur ho és tot. Els vestits destaquen per un  patronatge estructurat i entallat, i fan d’aquest vestit una peça súblim.

Es tracta de dos peces úniques: una completament confeccionada en paper i l’altra en roba.

Vestit de paper

vestit de paper

Vestit de paper

Vestit on l’element clau són les 2500 perles, juntament amb els 1350 metres de fil de paper convertits en trenes i cintes, envoltat sinuosament la figura que ens fa somiar en les grans i encantadores passarel·les de París.

Vestit de roba

vestit de roba

Vestit de roba

Vestit fet de roba on l’element clau són les 2500 perles de nàcar que envolten el vestit