29 gener, 2019

Donació museu vestits de paper 2018

El Museu de Vestits de Paper de Mollerussa acull fins el dia 24 de febrer la mostra de 25 peces que han participat en la darrera edició del concurs que va tenir lloc el passat 15 de desembre i que, tot i que no van resultar premiades, han estat donades per les seves propietàries per tal que formin part del fons del museu i puguin ser les protagonistes de les desfilades de promoció d’aquest equipament arreu del territori.

La mostra, que va ser inaugurada  divendres per l’alcalde de Mollerussa, Marc Solsona, inclou peces de concursants procedents de Mèxic, Múrcia, Torrefarrera, Alguaire o Almenar, entre altres localitats. La inauguració va servir també per retre homenatge a la modista de Mollerussa, Teresa Codony, per la seva implicació i dedicació al concurs i al museu.

29 gener, 2019

Vestits guanyadors 2018

Aquí podeu veure un recull de fotografies dels vestits guanyadors corresponents al Concurs Nacional de Vestits de Paper 2017 en les diferents categories:

PREMIS ESPECIALS:

PREMI AGULLA D’OR – LLUNA DE DRAP

TEIXITS BALCELLS – BOTÓ D’OR

PREMI ILERTRAVEL

REVISTA PASARELA DE ASFALTO

PREMI AL/LA MILLOR MODEL MASCULÍ O FEMENÍ

PREMI EMERGENT’S

Premi a vestits amb un disseny paral·lel i conceptual amb un alt component d’innovació i originalitat confeccionats per menors de 30 anys.

1ER PREMI

2ON PREMI

PREMIS VESTITS DE PAPER

VESTITS MODA ACTUAL

VESTITS DE FANTASIA

VESTITS D’ÈPOCA

7 novembre, 2018

Donació de vestits de paper per Teresa Gaset

El regidor de Cultura de l’Ajuntament de Mollerussa, Joan Ramon Domingo, ha avalat aquest matí la donació al Museu de Vestits de Paper de 5 noves peces. Són obra de la veïna de Matadepera, Teresa Gaset, la qual va concursar amb elles durant els primers anys de celebració del Concurs Nacional de Vestits de Paper. En concret, són peces, dues de les quals van ser premiades, que daten de 1968 i 1969. Entre elles, hi ha un vestit de núvia i també una recreació inspirada en Maria de Mèdici al segle XVII.

El regidor ha agraït la donació i ha explicat que les peces entraran a formar part del fons del museu. Val a dir que la donació arriba després que els cinc vestits i els complements que els acompanyen hagin estat exposats del 19 de febrer al 19 de març a l’Arxiu Comarcal de l’Alt Urgell en el marc d’una mostra titulada Un altre vessant del paper, organitzada en col·laboració amb la modista de la Seu d’Urgell i neboda de l’autora de les peces.

3 novembre, 2018

Guinnes dels Records

Aquí podeu observar una petita selecció de fotografies del que va ser la presentació de 500 vestits de paper pel Guinnes dels Records.

26 setembre, 2018

Els dies 6 i 7 d’octubre exhibició de més de 300 vestits

El Teatre L’Amistat acollirà els propers 6 i 7 d’octubre l’exhibició de més de 300 vestits de paper escollits entre tots els que han passat pel Concurs Nacional de Vestits de Paper al llarg de les 52 edicions que se n’ha fet. L’objectiu és aconseguir que la fita sigui validada pel l’organització del World Guinnes Records, internacionalitzar els vestits de paper i aportar valor afegit a la candidatura perquè el certamen i tot el treball que l’envolta sigui considerat Patrimoni Immaterial per a la Humanitat per a la UNESCO.

15 juny, 2018

Taller per apendre a confeccionar vestits de paper

Una dotzena de persones han participat aquest dijous a la tarda en un curs que ha organitzat el Museu de Vestits de Paper amb l’objectiu d’ensenyar diferents tècniques de confecció per fer un vestit de paper. La voluntat és fer difusió del concurs i facilitar les eines i els coneixements per a incrementar la participació en el Concurs Nacional de Vestits de Paper, que el 15  de desembre celebrarà la seva 53a edició.

El taller, que era gratuït i va tenir una durada de dues hores, va ser impartit per tècnics i col·laboradors del museu. El curset es repetirà de nou els dies 27 i 29 de setembre, aquest últim en dissabte per afavorir la participació de les persones que per motius laborals no hi puguin assistir entre setmana.

9 març, 2018

Exposició Arrugats Esmalts al Foc a la sala d’exposicions del Museu de Vestits de Paper

A partir del dia 13  de març es podrà disfrutar al Museu de Vestits de Paper  de l’obra de l’artista montblanquina Isabel Boltà.

L’exposició comptarà  amb dues parts: els arrugats i les aquarel•les. Els arrugats són peces d’esmalts sobre coure; camp on l’artista és una de les pioneres al nostre país. Les aquarel•les mostren diverses vistes i paisatges de la Vall de Boí i tombants.

L’exposició restarà oberta fins al 31 de març.

20 febrer, 2018

Es clausura l’exposició de donacions al Museu de Vestits de Paper

El passat 18 de febrer es va clausurar l´exposició de donacions de vestits de paper, que s’ha pogut veure durant  dos setmanes a la sala d’exposicions del Museu de Vestits de Paper amb gran èxit.