7 novembre, 2018

Donació de vestits de paper per Teresa Gaset

El regidor de Cultura de l’Ajuntament de Mollerussa, Joan Ramon Domingo, ha avalat aquest matí la donació al Museu de Vestits de Paper de 5 noves peces. Són obra de la veïna de Matadepera, Teresa Gaset, la qual va concursar amb elles durant els primers anys de celebració del Concurs Nacional de Vestits de Paper. En concret, són peces, dues de les quals van ser premiades, que daten de 1968 i 1969. Entre elles, hi ha un vestit de núvia i també una recreació inspirada en Maria de Mèdici al segle XVII.

El regidor ha agraït la donació i ha explicat que les peces entraran a formar part del fons del museu. Val a dir que la donació arriba després que els cinc vestits i els complements que els acompanyen hagin estat exposats del 19 de febrer al 19 de març a l’Arxiu Comarcal de l’Alt Urgell en el marc d’una mostra titulada Un altre vessant del paper, organitzada en col·laboració amb la modista de la Seu d’Urgell i neboda de l’autora de les peces.

3 novembre, 2018

Guinnes dels Records

Aquí podeu observar una petita selecció de fotografies del que va ser la presentació de 500 vestits de paper pel Guinnes dels Records.

26 setembre, 2018

Els dies 6 i 7 d’octubre exhibició de més de 300 vestits

El Teatre L’Amistat acollirà els propers 6 i 7 d’octubre l’exhibició de més de 300 vestits de paper escollits entre tots els que han passat pel Concurs Nacional de Vestits de Paper al llarg de les 52 edicions que se n’ha fet. L’objectiu és aconseguir que la fita sigui validada pel l’organització del World Guinnes Records, internacionalitzar els vestits de paper i aportar valor afegit a la candidatura perquè el certamen i tot el treball que l’envolta sigui considerat Patrimoni Immaterial per a la Humanitat per a la UNESCO.

15 juny, 2018

Taller per apendre a confeccionar vestits de paper

Una dotzena de persones han participat aquest dijous a la tarda en un curs que ha organitzat el Museu de Vestits de Paper amb l’objectiu d’ensenyar diferents tècniques de confecció per fer un vestit de paper. La voluntat és fer difusió del concurs i facilitar les eines i els coneixements per a incrementar la participació en el Concurs Nacional de Vestits de Paper, que el 15  de desembre celebrarà la seva 53a edició.

El taller, que era gratuït i va tenir una durada de dues hores, va ser impartit per tècnics i col·laboradors del museu. El curset es repetirà de nou els dies 27 i 29 de setembre, aquest últim en dissabte per afavorir la participació de les persones que per motius laborals no hi puguin assistir entre setmana.

9 març, 2018

Exposició Arrugats Esmalts al Foc a la sala d’exposicions del Museu de Vestits de Paper

A partir del dia 13  de març es podrà disfrutar al Museu de Vestits de Paper  de l’obra de l’artista montblanquina Isabel Boltà.

L’exposició comptarà  amb dues parts: els arrugats i les aquarel•les. Els arrugats són peces d’esmalts sobre coure; camp on l’artista és una de les pioneres al nostre país. Les aquarel•les mostren diverses vistes i paisatges de la Vall de Boí i tombants.

L’exposició restarà oberta fins al 31 de març.

20 febrer, 2018

Es clausura l’exposició de donacions al Museu de Vestits de Paper

El passat 18 de febrer es va clausurar l´exposició de donacions de vestits de paper, que s’ha pogut veure durant  dos setmanes a la sala d’exposicions del Museu de Vestits de Paper amb gran èxit.

15 febrer, 2018

L’escola Ignasi Peraire de Mollerussa participa a la rua de carnaval fent homenatge al Museu de Vestits de Paper.

L’escola Mestre Ignasi Peraire de Mollerussa ha participat en la rua de carnestoltes de Mollerussa fent homenatge al museu i al Concurs de Vestits de Paper.

El projecte escolar del centre, aquest any centrat en Mollerussa, ha estat el motiu principal per realitzar la carrossa , utilitzant l’emblema del museu i vinculant des dels més petits als més grans.

Des del Museu de Vestits de Paper us donem les gràcies i l’enhorabona per tasca realitzada.

Aquí teniu algunes de les imatges de la rua

18 gener, 2018

Vestits guanyadors 2017

Aquí podeu veure un recull de fotografies dels vestits guanyadors corresponents al Concurs Nacional de Vestits de Paper 2017 en les diferents categories:

PREMIS ESPECIALS

LLUNA DE DRAP –  AGULLA D’OR