23 juny, 2017

Nou curs per aprendre a confeccionar vestits de paper

Una vintena d’usuaris del Casal per a la Gent Gran de Mollerussa van participar dimarts 20 de juny en curset organitzat pel Museu de Vestits de Paper per tal de mostrar diferents tècniques a l’hora de tractar aquest material i poder confeccionar des de peces de vestir a joies o complements.

El curs va anar a càrrec de les modistes col·laboradores habituals en la restauració de les prop d’un centenar de peces que alberga aquest equipament, totes elles premiades en les diferents edicions del Concurs Nacional de Paper, que enguany tindrà lloc el 16 de desembre..

Amb aquesta activitat, que s’emmarca dins de les organitzades com a cloenda del curs del Casal Municipal per a la Gent Gran, es pretén també motivar una major participació en el concurs ja sigui amb la confecció d’un vestit gran o per a una nina Barbie.

1 juny, 2017

Nit dels museus 2017

Dintre el marc de la Festa Major de Mollerussa, el dissabte 20 de maig, es va celebrar la Nit dels museus. Les instal·lacions museístiques de la capital van obrir les seves portes gratuïtament al públic que va correspondre amb una afluència de més 200 persones.

A més a més es va poder gaudir de la presentació de la obra homenatge a Cristóbal Balenciaga de Elio Berhanyer ,editada i cedida al Museu de Vestits de Paper per part  de Francisco José Pavón Chisbert,  editor i director, de  la revista Pasarela de Asfalto.

17 gener, 2017

Inauguració exposició Donacions – 2016

13 gener, 2017

Vestits guanyadors 2016

Aquí podeu veure un recull de fotografies dels vestits guanyadors corresponents al Concurs Nacional de Vestits de Paper 2016 en les diferents categories:

PREMI AGULLA D’OR

PREMI ALS MILLORS COMPLEMENTS

VESTITS MODA ACTUAL

VESTITS DE FANTASIA

VESTITS D’ÈPOCA

18 novembre, 2016

EXPOSICIÓ VESTITS DE JOSEFINA XUFRÉ

Vestit de roba i vestit de paper

Fins el dia 17 de desembre podeu admirar, al Museu de Vestits de Paper, el vestit Chic Glamourous premiat el 2014 per Josefina Xufré i dissenyat per Laia Pon.

A partir del 1980 els vestits de cóctel  van marcar dintre de la moda un  gran centre d’atenció , jugant un paper en l’equilibri de la roba deportiva més casual i la de la nit més elegant.  Avui en dia el vestit de cóctel es segueix basant en la textura que està confeccionat i el seu estil com a factor més destacat.

Les dos peces exposades són  una clara mostra dels anomenats  vestits de còctel,  on la sofisticació i el glamur ho és tot. Els vestits destaquen per un  patronatge estructurat i entallat, i fan d’aquest vestit una peça súblim.

Es tracta de dos peces úniques: una completament confeccionada en paper i l’altra en roba.

Vestit de paper

vestit de paper

Vestit de paper

Vestit on l’element clau són les 2500 perles, juntament amb els 1350 metres de fil de paper convertits en trenes i cintes, envoltat sinuosament la figura que ens fa somiar en les grans i encantadores passarel·les de París.

Vestit de roba

vestit de roba

Vestit de roba

Vestit fet de roba on l’element clau són les 2500 perles de nàcar que envolten el vestit

13 octubre, 2016

Custo i Josep Abril cedeixen un disseny per reproduir-lo per al Concurs de Vestits de Paper

La modista d’Alguaire Carme Solà dirigirà l’equip de voluntàries del Museu encarregades de convertir els models en peces de paper

VESTIT CUSTO texteEl Concurs Nacional de Vestits de Paper comptarà enguany amb el suport de dos dissenyadors catalans de prestigi com són Custo i Josep Abril. Els dos han cedit un disseny de la seva creació perquè que pugui ser reproduït en paper i desfilar en la 51a edició del Concurs Nacional de Vestits de Paper, que se celebrarà el pròxim 17 de desembre al Teatre L’Amistat.

En el cas de Custo, es tracta d’un vestit de dona on el color, els grafismes i la barreja de materials en són protagonistes mentre que pel que fa al disseny cedit per Josep Abril és un conjunt en tons grisos pertanyen a la col·lecció per a home de tardor-hivern 2014-2015.

Els models no concursaran però sí que desfilaran a la gala del 17 de desembre

Model Josep AbrilLes encarregades de convertir en un vestit de paper aquests dos dissenys són un equip de modistes voluntàries del Museu de Vestits de Paper, sota ladirecció de la modista d’Alguaire Carme Solà, habitual col·laboradora i participant del concurs. Les peces, que no entraran a concurs però sí que desfilaran durant la gala, passaran a formar part d’una col·lecció específica dins el museu juntament amb les que van cedir en anys anteriors Peter Aedo, Lydia Delgado, Oscar de la Renta, Agatha Ruiz de la Prada, Joaquim Verdú Victorio&Lucchino, Armand Bassi, Jordi Labanda, Konrad Muhr, Lorenzo Caprile, Rosa Clarà, Toni Francesc i Antonio Miró.

19 març, 2014

El 48è Concurs de Vestits de Paper premia el treball de modistes d’Amposta, Els Arcs i Cerdanyola

La Traviata de Verdi en Època, una Elfa en Fantasia i un vestit de flors amb un abric a conjunt en Actual van ser els guanyadors d’aquesta edició

Un vestit inspirat en Violetta Valéry, el personatge central de l’òpera La Traviata de Verdi, va guanyar la matinada de diumenge el primer premi en la categoria d’Època de la 48a edició del Concurs Nacional de Vestits de Paper de Mollerussa, que va tenir lloc al Teatre L’Amistat. La peça, amb una imponent faldilla de color blau, és obra de la modista d’Amposta Paquita Pagà, que ja ha estat premiada en nombroses ocasions amb anterioritat. El segon premi d’aquesta categoria va ser per una recreació d’un vestit portat per Eugenia de Montijo i elaborat per les modistes de Mollerussa, Anastasia Patrova, Pepita Mas i Adelina Pujol, mentre que el tercer premi va viatjar a Vacarisses (Vallès Occidental) amb un vestit titulat La noia del quadre, en el que l’autora, Maria Àngels Serrasolsas, va reproduir en paper el personatge que estava pintat en un quadre que també va sortir a la passarel·la. Més